01.07.2016 | Již u vchodu do Nové budovy Národního muzea zaujmou návštěvníky první z exponátů výstavy Retro. Jedním z nich je blankytně modrý automobil značky Škoda Felicia z roku 1960. Málokoho by napadlo, že tenhle krásný veterán byl před několika lety pouhým vrakem. Jak se auto dostalo ke svému nynějšímu majiteli se dozvíte v našem videu.
Škoda Felicia z roku 1960, která za sklem Národního muzea láká návštěvníky na výstavu Retro, dostala nový život. Jejím zachráncem byl Libor Kucharski, který provozuje RETROAUTOMUZEUM.
Tento typ automobilu byl posledním kabrioletem, který vyráběly Automobilové závody, národní podnik (AZNP), dnešní Škoda auto a.s.. Škoda Felicia, nebo původně také Škoda 450, byla vyráběna v letech 1957 – 1964. Její podvozek je stejný jako u Škody 440, která Felicii předcházela. Myšlenkou designérů bylo vytvořit sportovní vůz, který by mohl prorazit i na západním trhu. V roce 1959 došlo k modernizaci tohoto typu automobilu, proto byl změněn i jeho název ze Škoda 440 na Škoda Felicia. Jméno Felicia je odvozené od latinského slova felicitas, což znamená štěstí. O dva roky později došlo k dalšímu vylepšení tohoto vozidla. Felicia dostala novou čelní mřížku, větší koncové světla, a ploutvičky na zadních blatnících. Také řazení se posunulo z místa pod volantem na podlahu. Automobil slavil velký úspěch u nás i v zahraničí.
Název Felicia byl použit i později u vozu, který byl vyráběn v roce 1994 – 2001. Ten byl čtyřdveřový a s původním automobilem Felicia si není nijak podobný.
Kam dál?
(EK)
HistorieArcheologie Historie Hudba Lidová kultura Mimoevropské kultury Osobnosti Přírodní vědy Rekonstrukce Restaurování Rukopisy a tisky Umění Vánoce Výstavy
Muzeum 3000, zpravodajský portál Národního muzea, odhaluje jedinečná tajemství. Více se dozvíte zde!