Proces vzniku exlibris začíná skicou (vlevo) a výsledným návrhem exlibris (vpravo). Před zahájením práce si grafik rozvrhne celkovou kompozici, rozhodne o materiálu, počtu barev a pořadí, v jakém budou matrice otiskovány.
K tisku motivu v pravém dolním roku je použita matrice připravená z fixované a tvarované aluminiové folie. V pravé části obrázku vidíte přípravu pro tzv. irisový tisk, tedy tisk s přechodem barev.
Tisk první části grafiky. Matrice s barvou je podle návrhu umístěna na papír s předkreslenou šablonou.
Než barva zaschne, grafik si připraví další matrici.
Zčásti dokončená grafika. Jednotlivé barvy a motivy na sebe grafik vrství tak, aby výsledný soutisk vytvořil požadovaný efekt barevnosti a struktury.
Matrice vlevo na obrázku je vytvořena z hrubého smirkového papíru, který vytvoří ve výsledné grafice neobvyklé struktury (vpravo).
Ukázka tisku dalších linorytových matric, které postupně vytváří výslednou podobu exlibris.
Grafika je téměř dokončena. Zbývá otisknout štoček s písmem.
Výsledná podoba exlibris pro Patrika Váverku s názvem „Věčný boj dobra a zla“. Jedenáctibarevný linoryt z roku 2015, tisková plocha 130 x 120 mm na papíře velikosti A4.