Příběh modré Škodovky

1. 7. 2016 | Již u vchodu do Nové budovy Národního muzea zaujmou návštěvníky první z exponátů výstavy Retro. Jedním z nich je blankytně modrý automobil značky Škoda Felicia z roku 1960. Málokoho by napadlo, že tenhle krásný veterán byl před několika lety pouhým vrakem. Jak se auto dostalo ke svému nynějšímu majiteli se dozvíte v našem videu.

Škoda Felicia z roku 1960, která za sklem Národního muzea láká návštěvníky na výstavu Retro, dostala nový život. Jejím zachráncem byl Libor Kucharski, který provozuje RETROAUTOMUZEUM.

Fotografie. Škoda Felicia z roku 1960 detail. Zdroj: Národní muzeumTento typ automobilu byl posledním kabrioletem, který vyráběly Automobilové závody, národní podnik (AZNP), dnešní Škoda auto a.s.. Škoda Felicia, nebo původně také Škoda 450, byla vyráběna v letech 1957 – 1964. Její podvozek je stejný jako u Škody 440, která Felicii předcházela. Myšlenkou designérů bylo vytvořit sportovní vůz, který by mohl prorazit i na západním trhu. V roce 1959 došlo k modernizaci tohoto typu automobilu, proto byl změněn i jeho název ze Škoda 440 na Škoda Felicia. Jméno Felicia je odvozené od latinského slova felicitas, což znamená štěstí. O dva roky později došlo k dalšímu vylepšení tohoto vozidla. Felicia dostala novou čelní mřížku, větší koncové světla, a ploutvičky na zadních blatnících. Také řazení se posunulo z místa pod volantem na podlahu. Automobil slavil velký úspěch u nás i v zahraničí.

Název Felicia byl použit i později u vozu, který byl vyráběn v roce 1994 – 2001. Ten byl čtyřdveřový a s původním automobilem Felicia si není nijak podobný.

Fotografie. Pohled na palubní desku automobilu Škoda Felicia z roku 1960. Zdroj: Národní muzeum


 

Kam dál?

Krásky na kolech ve výstavě Retro

Neviditelné figuríny

(EK)

Historie